Uitgelicht

Uitgelichte kennis artikelen van de SKGZ

Lees hier de belangrijkste updates

28 februari 2019

Nieuw: thema’s op website

Heeft u een probleem met uw zorgverzekeraar? Bijvoorbeeld over de vergoeding van een behandeling of de manier waarop u te woord bent gestaan?

Lees meer

31 augustus 2018

SKGZ, Huurcommissie, SGC en Kifid

Op 24 augustus stuurde de SKGZ samen met de Huurcommissie, de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken en Kifid een brief aan minister Dekker m...

Lees meer

18 juli 2018

Buitengerechtelijke geschilinstanties omarmen initiatief minister Dekker

Gezamenlijk nieuwsbericht van de Geschillencommissie voor Consumentenzaken, de Huurcommissie, Kifid en de SKGZ.

Lees meer

12 juni 2018

De SKGZ is verhuisd

De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) is verhuisd naar Het Rond 6D in Zeist. Het postadres en de telefoonnummers blijven gelijk.

Lees meer

13 april 2018

Minder klachten over zorgverzekeraars

In 2017 ontvingen wij 2.246 klachten van verzekerden over hun verzekeraar. Dit waren er fors minder dan in 2016. Er waren vooral minder klachten op het geb...

Lees meer

22 december 2017

Nieuwe website met eenvoudige uitleg basisverzekering

Op www.uitlegzorgverzekering.nl staat hoe de basisverzekering werkt. Begrippen zoals het eigen risico, de eigen bijdrage en zorgtoeslag worden stap voor st...

Lees meer

14 september 2017

Nieuw: de SKGZ-berichtenbox

Wanneer u een klacht indient bij de SKGZ, kunt u alle berichten over de behandeling van de klacht ontvangen via de SKGZ-berichtenbox.

Lees meer

1 juni 2017

SKGZ ontvangt meer geschillen in 2016

In 2016 werden aan de Geschillencommissie Zorgverzekeringen 660 geschillen voorgelegd. Dat is een stijging van 31 procent ten opzichte van 2015.

Lees meer

3 oktober 2016

Zorgverzekeringslijn adviseert bij premieachterstand

Geldzorgen kunnen ertoe leiden dat u de post niet meer open durft te maken. U ziet door de bomen het bos niet meer en vult het ene gat met het andere. Het ...

Lees meer