Uitgelicht
Uitgelichte kennis artikelen van de SKGZ
Lees hier de belangrijkste updates
28 februari 2019
Nieuw: thema’s op website
Heeft u een probleem met uw zorgverzekeraar? Bijvoorbeeld over de vergoeding van een behandeling of de manier waarop u te woord bent gestaan?
31 augustus 2018
SKGZ, Huurcommissie, SGC en Kifid
Op 24 augustus stuurde de SKGZ samen met de Huurcommissie, de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken en Kifid een brief aan minister Dekker m...
18 juli 2018
Buitengerechtelijke geschilinstanties omarmen initiatief minister Dekker
Gezamenlijk nieuwsbericht van de Geschillencommissie voor Consumentenzaken, de Huurcommissie, Kifid en de SKGZ.
12 juni 2018
De SKGZ is verhuisd
De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) is verhuisd naar Het Rond 6D in Zeist. Het postadres en de telefoonnummers blijven gelijk.
13 april 2018
Minder klachten over zorgverzekeraars
In 2017 ontvingen wij 2.246 klachten van verzekerden over hun verzekeraar. Dit waren er fors minder dan in 2016. Er waren vooral minder klachten op het geb...
22 december 2017
Nieuwe website met eenvoudige uitleg basisverzekering
Op www.uitlegzorgverzekering.nl staat hoe de basisverzekering werkt. Begrippen zoals het eigen risico, de eigen bijdrage en zorgtoeslag worden stap voor st...
14 september 2017
Nieuw: de SKGZ-berichtenbox
Wanneer u een klacht indient bij de SKGZ, kunt u alle berichten over de behandeling van de klacht ontvangen via de SKGZ-berichtenbox.
1 juni 2017
SKGZ ontvangt meer geschillen in 2016
In 2016 werden aan de Geschillencommissie Zorgverzekeringen 660 geschillen voorgelegd. Dat is een stijging van 31 procent ten opzichte van 2015.
3 oktober 2016
Zorgverzekeringslijn adviseert bij premieachterstand
Geldzorgen kunnen ertoe leiden dat u de post niet meer open durft te maken. U ziet door de bomen het bos niet meer en vult het ene gat met het andere. Het ...