Mijn klacht

Mijn klacht

Alles bij de hand voor jouw klacht

Heb jij je klacht ingediend? Op deze pagina vind je handige informatie bij de behandeling van jouw klacht. Bijvoorbeeld een overzicht van onze klachtenprocedure en andere handige informatie. Ook het versturen van bestanden kun je vanaf deze pagina doen.


Handige informatie over jouw klacht

Voor digitale communicatie gebruikt de SKGZ de berichtenbox. De handleiding van de SKGZ-berichtenbox lees je hier. Heb je verder nog vragen? Kijk gerust op onze Vraag en Antwoordpagina of neem contact met ons op.

Box icon

Overzicht van de klachtenprocedure

Hieronder zie je een overzicht van onze klachtenprocedure, zo kun je inschatten in welke stap jij je op dit moment bevindt. Uitgebreide informatie over onze procedure lees je op onze procedurepagina. Daar vind je ook de officiële regels voor de behandeling van je klacht.

Bestanden versturen

Wil je aanvullende bestanden over je klacht versturen naar de SKGZ? Klik dan op onderstaande knop. Zo verstuur je veilig en snel je bestanden naar ons.

Bestanden versturen naar SKGZ

Stappenplan Ombudsman

Bespreken
icon image
1

Bespreken

Bespreek eerst je klacht met jouw zorgverzekeraar.

Klacht indienen
icon image
2

Klacht indienen

Niet tevreden? Dien een klacht in bij de SKGZ.

In behandeling
icon image
3

In behandeling

Wij kijken of we jouw klacht mogen behandelen.

Bemiddeling
icon image
4

Bemiddeling

De Ombudsman onderzoekt of bemiddeling mogelijk is.

In gesprek
icon image
5

In gesprek

Wij gaan in gesprek met je zorgverzekeraar.

Uitkomst
icon image
6

Uitkomst

Wij laten jou en je zorgverzekeraar weten wat de uitkomst is.

Neem je geen genoegen met de conclusie van de Ombudsman? Ga dan naar onze Geschillencommissie.

Stappenplan Geschillencommissie

Verzoek klacht-behandeling
icon image
1

Verzoek klacht-behandeling

Je dient een verzoek in om klacht-behandeling.

Uitkomst verzoek
icon image
2

Uitkomst verzoek

We kijken of de Geschillen-commissie de klacht mag behandelen.

Communicatie met verzekeraar
icon image
3

Communicatie met verzekeraar

Wij vragen je zorgverzekeraar om een reactie.

Advies van Zorginstituut
icon image
4

Advies van Zorginstituut

Bij klacht m.b.t. basisverzekering volgt advies van Zorginstituut Nederland.

Hoorzitting bij commissie
icon image
5

Hoorzitting bij commissie

Jij en de zorgverzekeraar kunnen jullie standpunt uitleggen (niet verplicht).

Aanvullend onderzoek
icon image
6

Aanvullend onderzoek

Indien nodig volgt aanvullend onderzoek.

Uitspraak door commissie
icon image
7

Uitspraak door commissie

6 tot 8 weken na de hoorzitting doet de Geschillen-commissie een uitspraak.