Actueel

30 augustus 2022

Nieuwe Ombudsman Zorgverzekeringen

Per 1 September is mr. Frederique van Zomeren benoemd als nieuwe Ombudsman Zorgverzekeringen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKG...                

Lees meer
Nieuwe Ombudsman Zorgverzekeringen
20 december 2021

Nieuwe SKGZ website

Een nieuw jaar, een nieuw logo én een nieuwe SKGZ-website! Op onze site staan nu ook alle uitspraken van de Geschillencommissie die eerst op de website...                

Lees meer
Nieuwe SKGZ website
14 december 2021

Factsheet Zorgpakket 2022

Wat verandert er in 2022 aan de basisverzekering? En hoe hoog wordt het verplichte eigen risico? Wij zochten het voor je uit. In dit kennisitem lees je de ...                

Lees meer
Factsheet Zorgpakket 2022
24 november 2021

Nieuw reglement voor het behandelen van klachten door de SKGZ

De SKGZ behandelt klachten van consumenten over zorgverzekeraars. De SKGZ is daartoe door de overheid aangewezen. Vanaf 1 januari 2022 heeft de SKGZ een ni...                

Lees meer
Nieuw reglement voor het behandelen van klachten door de SKGZ
22 april 2021

ADR-Nederland verbinden met civiele rechtspleging

Op dit moment is de heer Tjeenk Willink als informateur aan het werk om te komen tot een goed overwogen en daadwerkelijke kabinetsformatie. Voor ons hét m...                

Lees meer
ADR-Nederland verbinden met civiele rechtspleging
14 maart 2021

Jaarverslag: aantal klachten in 2020 stabiel

De SKGZ behandelt klachten en geschillen van consumenten over hun zorgverzekeraar. In 2020 kwamen er 2661 klachten binnen. Ondanks de afschaling van de twe...                

Lees meer
Jaarverslag: aantal klachten in 2020 stabiel
17 februari 2021

Hoe dien ik een klacht in bij mijn zorgverzekeraar?

Voordat de SKGZ een klacht in behandeling kan nemen is het belangrijk dat iemand eerst zelf een klacht indient bij de zorgverzekeraar. Dit geeft de zorgver...                

Lees meer
Hoe dien ik een klacht in bij mijn zorgverzekeraar?