Actueel
30 augustus 2022
Nieuwe Ombudsman Zorgverzekeringen
Per 1 September is mr. Frederique van Zomeren benoemd als nieuwe Ombudsman Zorgverzekeringen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKG...
Lees meer20 december 2021
Nieuwe SKGZ website
Een nieuw jaar, een nieuw logo én een nieuwe SKGZ-website! Op onze site staan nu ook alle uitspraken van de Geschillencommissie die eerst op de website...
Lees meer14 december 2021
Factsheet Zorgpakket 2022
Wat verandert er in 2022 aan de basisverzekering? En hoe hoog wordt het verplichte eigen risico? Wij zochten het voor je uit. In dit kennisitem lees je de ...
Lees meer24 november 2021
Nieuw reglement voor het behandelen van klachten door de SKGZ
De SKGZ behandelt klachten van consumenten over zorgverzekeraars. De SKGZ is daartoe door de overheid aangewezen. Vanaf 1 januari 2022 heeft de SKGZ een ni...
Lees meer22 april 2021
ADR-Nederland verbinden met civiele rechtspleging
Op dit moment is de heer Tjeenk Willink als informateur aan het werk om te komen tot een goed overwogen en daadwerkelijke kabinetsformatie. Voor ons hét m...
Lees meer14 maart 2021
Jaarverslag: aantal klachten in 2020 stabiel
De SKGZ behandelt klachten en geschillen van consumenten over hun zorgverzekeraar. In 2020 kwamen er 2661 klachten binnen. Ondanks de afschaling van de twe...
Lees meer17 februari 2021
Hoe dien ik een klacht in bij mijn zorgverzekeraar?
Voordat de SKGZ een klacht in behandeling kan nemen is het belangrijk dat iemand eerst zelf een klacht indient bij de zorgverzekeraar. Dit geeft de zorgver...
Lees meer