Kennis Uitgelicht

Uitgelichte kennis artikelen van de SKGZ

Lees hier de belangrijkste updates

30 november 2022

test

samenvatting

Lees meer

24 november 2021

Nieuw reglement voor het behandelen van klachten door de SKGZ

De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) behandelt klachten van consumenten over zorgverzekeraars. De SKGZ is daartoe door de overheid ...

Lees meer

8 september 2021

Buitenlandse zorg zonder overleg kan tot hoge kosten leiden

De SKGZ verwacht dat zorgconsumenten door wachttijden in eigen land vaker geneigd zijn om voor buitenlandse zorg te kiezen. Maar over de grens sneller aan ...

Lees meer

22 april 2021

ADR-Nederland verbinden met civiele rechtspleging

De SKGZ behandelt klachten en geschillen van consumenten over hun zorgverzekeraar. In 2020 kwamen er 2661 klachten binnen. Ondanks de afschaling van de twe...

Lees meer

11 maart 2021

Webinar: Misverstanden oplossen over betalingsproblemen

Op 25 maart vond het SKGZ webinar “Misverstanden oplossen over betalingsproblemen” plaats. Jos van der Linden en Niki Frinking van Loon bespraken aan...

Lees meer

17 februari 2021

Hoe dien ik een klacht in bij mijn zorgverzekeraar?

Voordat de SKGZ een klacht in behandeling kan nemen is het belangrijk dat iemand eerst zelf een klacht indient bij de zorgverzekeraar. Dit geeft de zorgver...

Lees meer

26 januari 2021

Overstappen

Zegde u voor 31 december 2020 uw oude zorgverzekering op? Sluit dan uiterlijk 31 januari 2021 een nieuwe zorgverzekering af. Deze zorgverzekering gaat dan ...

Lees meer

12 november 2020

Zorgpremies voor 2021 bekend

Uiterlijk 12 november zijn alle zorgverzekeringen met bijpassende premies voor 2021  bekend. U krijgt hierover ook bericht van uw zorgverzekeraar.

Lees meer

7 oktober 2020

Flyer: zo helpt de SKGZ u op weg

Voordat de SKGZ een klacht in behandeling kan nemen is het belangrijk dat iemand eerst zelf een klacht indient bij de zorgverzekeraar. Niet iedereen weet d...

Lees meer